 
    Daidalos:
Archiv | Školní informační a studijní centrum
   
Daidalos:
Archiv | Školní informační a studijní centrum  
Informační zázemí školy
Příloha 1 : Učební plán Informatiky a výpočetní techniky (Návrh)
připravuje: Zdeněk Jonák, Jaroslava Brachtlová, Ludmila Čumplová, Zlata Houšková
 Učivo  Kompetence  1. Základní pojmy z informatiky             2. Základy práce s počítačem       3. Vytváření a zpracování informací pomocí počítačových aplikací       jednoduchého dokumentu      činnosti       tabulkového kalkulátoru       buňky       pravidla           4. Počítačové sítě a internet      Internetu             5. Algoritmizace a      programování      z denního života a příkladů      z aritmetiky a geometrie       jejich různé druh 1 období (problematika se nevyučuje) 2. období   - chápe význam informační činnosti v současné společnosti - je seznámen s faktem, že informační média mohou obsahovat i eticky závadné informace 3. období - má představu o procesu vzniku, přenosu, ukládání    a   distribuce informačních zdrojů  ve společnosti - ví, kde jsou uloženy zdroje informací v klasické i    digitální podobě a zná způsob, jak se dají     obstarat - respektuje zásady intelektuálního vlastnictví   a autorského práva   1. období      ovládání myši a klávesnice), dokáže obsluhovat     výukové programy 2. období - zná rizika práce s počítačem, ví na koho se    obrátit, v případě závady počítače - dovede založit vlastní adresář 3. období - dovede charakterizovat   funkci  základních   součástí počítače a jeho přídatných zařízení  - ovládá obsluhu počítače a jeho přídatných     zařízení - zná pojem operační systém a základy práce s ním - dovede užívat antivirové programy - dovede užívat systém helpů - rozumí organizaci informací n -  zná jednotky paměti a jejich hodnoty      1. období  - umí použít k malování jednoduchý grafický editor     (malování) 2. - 3. období - dovede v grafickém režimu vytvořit a upravit obrázek     2. období -  3. období - dovede s pomocí textového editoru vytvořit,    modifikovat, uložit a znovu vyhledat textový    dokument - dovede využívat texto    životopisu a   obsáhlejší prezentace - dovede vytvořit tabulku i graf  v tabulkovém    kalkulátoru    a provádět v něm jednoduché       matematicko - statistické výpočty - dovede využívat aplikační, výukové   a multimediální  programy - je obeznámen se širokým rejstříkem možností    dostupných počítačových aplikací    a dovede je využívat při řešení svých problémů     a úkolů - respektuje při psaní textů základní typografická      pravidla   3. období - dovede vysvětlit funkci a úlohu počítačové sítě 2. období - orientuje se na WWW stránce a dovede získat    z jejího  menu  nabízené informace 3. období - dovede využívat Internet k vyhledávání     informačních zdrojů v knihovnách - umí vyhledat informační zdroj na Internetu a zvolit     k tomu vhodný vyhledávací stroj - využívá elektronickou poštu - využívá ICT k samostudiu   3. období - má představu o způsobu počítačového řešení    jednoduchého praktického problému  1.     		Úvod
 
 
 
 
2.     		Informační zázemí školy
    	2.1    	    Počítačová učebna
    	2.2    	    Školní studijní a informační centrum (ŠSIC)
3.     	    Informační gramotnost, standardy a ŠSIC
4.     		Model ŠSIC dle UNESCO
5.     		České legislativní dokumenty na podporu ŠSIC
6.     		Vztah ŠSIC k veřejně přístupné knihovně
7.     		Standard ŠSIC
Přílohy:
 
Příloha 1    Osnovy předmětu informatika a  výpočetní technika (návrh)
Příloha 2    Instrukce ministerstva školství České socialistické republiky ze 
dne 16. července 1979 čj. 21 240/79-24 o školních knihovnách
Příloha 3    Scénář vstupní návštěvy ŠSIC (na požádání u autorů)