Lekce IX. - Užitečnosti
připravuje: Zlata Houšková, Kaarolina Jonáková
NASTAVENÍ MOŽNOSTÍ EL. POŠTYFunkce poštovního programu můžete nastavit dle vašich potřeb.OutlookNa hlavním menu klikněte na Nástroje a vyberte Možnosti. Zobrazí se okno, kde jsou na deset listů rozděleny možnosti nastavení (Podpis, který se má připojovat k novým zprávám, Zda se mají zprávy odesílat okamžitě, Jak často se má kontrolovat, zda nepřišla pošta ...). Projděte si všechny možnosti. Vybírejte zaškrtnutím. Úpravy potvrďte kliknutím na OK.MessengerNa hlavním menu klikněte na Edit a vyberte Preferences. Zobrazí se okno s nabídkou možností. Nastavení el. pošty jsou ve složce Mail and Newsgroups. Projděte si všechny možnosti. Vybírejte zaškrtnutím. Úpravy potvrďte kliknutím na OK.ROZEPSANÉ DOPISYDopis nemusíte napsat najednou. Chcete-li rozepsaný dopis v budoucnu ještě doplnit a teprve potom odeslat, stačí zavřít okno rozepsané zprávy (stejně jako jiná okna: Alt+F4 nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu okna zprávy). Objeví se okno, kde potvrdíte kliknutím na Ano/Yes, že chcete zprávu uložit. Rozepsanou zprávu pak kdykoli najdete ve složce Koncepty/Drafts. Kliknutím si jí otevřete a můžete pokračovat v psaní. Zprávu odešlete jako obvykle kliknutím na Odeslat/Send.ŠABLONYTuto možnost nabízí jen Messenger.Můžete si vytvořit šablony často odesílaných typů zpráv. Otevřete okno nové zprávy a vyplňte potřebné údaje. Šablonu uložíte takto: vyberte v horním menu File --> Save as --> Template. Chcete-li pak pro novou zprávu využít tuto šablonu, otevřete ji kliknutím na danou zprávu ve složce Templates. PROČ SE VRACEJÍ ODESLANÉ DOPISY?Vrátí-li se vám odeslaný dopis, vždy to znamená, že nebyl doručen. Zprávu musíte poslat znovu.Nejčastějším důvodem je chyba v zadání adresy. Dopis, který se vám vrátí během několika vteřin/minut, odesílá server a obsahuje informaci, že příjemce nezná (většinou anglicky psaná hlášení typu: User unknown, No mailbox here by that name, No such user apod.). V tomto případě zkontrolujte adresu. Pokud jste si jisti, že je adresa správná (např. odesíláte dopis kliknutím na adresu v prohlížeči nebo funkcí Reply/Odeslat), a server vám ji stále vrací s tím, že tohoto uživatele nezná, znamená to, že tato adresa již neplatí (buď adresát u instituce již nepracuje nebo má adresu změněnou). Dalším důvodem je výpadek serveru adresáta nebo sítě (v dopise, který se vám vrátí, bude zpráva typu Server je nedostupný, Couldn't find any host). Není-li server v provozu, nemůže přijímat zprávy. Váš poštovní server se bude snažit zprávu doručit několikrát, vrátí ji třeba po několika dnech. Jiným problémem se stejným výsledkem je výpadek sítě, je-li část sítě mimo provoz, není možné doručovat zprávy. V obou případech je dobré (v případě, že víte jistě, že adresu zadáváte správně) obrátit se na příjemce telefonicky a zjistit, zda není na jeho straně nějaký problém. SMILIESChybí vám v e-mailu vyjadřování pocitů? K tomu v elektronické poště slouží smilies (úsměvy, chechtáky): jednoduché a výstižné symboly, které dodají vašim zprávám přesnější význam. Symbolů je celá řada. Nejpoužívanější je symbol pro ironii nebo vtip: :-) a symbol pro špatnou zprávu: :-(. Připadá vám, že to nedává smysl? Tak si smilies pomyslně otočte o devadesát stupňů napravo. |
template
draft
smile
|